CALIMANEL-TOPLITA ROMANA
Ca utilizator al forumului http://marianolaru.3xForum.Ro aveti obligatia de a sterge orice mp3/video/album descarcat de la noi in maxim 24 de ore de la download. In cazul nerespectarii acestui termen, administratorul si/sau creatorul acestui forum nu poate/pot fi tras/trasi la raspundere pentru nimic. Nu gazduim fisierele aflate pe site, ci le indexam de pe alte site-uri!Disclaimer: This site does not store any files on its server. We only index and link to content provided by other sites.
Lista Forumurilor Pe Tematici
CALIMANEL-TOPLITA ROMANA | Inregistrare | Login

POZE CALIMANEL-TOPLITA ROMANA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
crazygirl pe Simpatie.ro
Femeie
24 ani
Buzau
cauta Barbat
26 - 80 ani
CALIMANEL-TOPLITA ROMANA / OPINII / FCRCHM saluta respingerea Proiectele aşa-numitului Consiliu Naţional  
Autor
Mesaj Pagini: 1
mariol44
Administrator

Din: TOPLITA ROMANA!
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 25239
În decembrie 2010, Consiliul Europei a adoptat metodologia de aplicare a articolului 11 din Tratatul de la Lisabona, referitoare la procedura de aplicare a iniţiativelor cetăţeneşti. Conform acestei proceduri, pentru promovarea unei iniţiative cetăţeneşti, trebuie strânse 1 milion de semnături din cel puţin 7 ţări membre a UE, de la cel puţin 0,2% din populaţia acestora. Pe această bază, aşa-numitul Consiliu Naţional Secuiesc a iniţiat o acţiune strângere de semnături în ţările membre ale Uniunii Europene, pentru a elabora la nivelul uniunii norma referitoare la autodeterminarea minorităţilor, respectiv pentru obţinerea autonomiei Ţinutului Secuiesc. Proiectul C.N.S a fost respins în 25.07.2013, iar cel al U.D.M.R în 13. 09. 2013, transmite Romanian Global News citând un comunicat al FCRCHM.



De altfel, Uniunea Europeană are în vedere o „Europă a regiunilor" numai în raport cu politicile de coeziune socială, pe dimensiunile legate de creşterea economică şi unificarea statistică a Europei, stabilite prin „Politicile de coeziune pe baza Strategiei de la Lisabona (2007-2013) ale Consiliului Europei din 2007", respectiv, anterior, prin „Reglementarea 1059 din 2003 a Parlamentului European şi a Consiliului Europei din 26 mai 2003, privind entităţile statistice unificate NUTS. Medievalizarea Europei prin spargerea ei în ducate şi principate după criteriul unor naţiuni inventate de interesele unor potentaţi locali este respinsă de instituţiile europene.

În proiectul depus de aşa-numitul Consiliu Naţional Secuiesc se solicită ca: "politica de coeziune a UE ar trebui să acorde o atenţie specială regiunilor cu caracteristici naţionale, etnice, culturale, religioase sau lingvistice, care sunt diferite de cele din regiunile înconjurătoare. Pentru astfel de regiuni, inclusiv în zonele geografice care nu au competenţe administrative, prevenirea limitărilor economice, susţinerea de dezvoltare şi de conservare a condiţiilor de coeziune economică, socială şi teritorială trebuie să se facă într-un mod care să asigure continuitatea caracteristicilor specifice. Pentru aceasta, aceste regiuni trebuie să aibă şanse egale de a accesa diverse fonduri UE iar păstrarea caracteristicilor acestora cât şi dezvoltarea economică corespunzătoare a acestora trebuie să fie garantată, astfel încât dezvoltarea UE să poată fi susţinută prin menţinerea diversităţii sale culturale."

În proiectul depus de UDMR se face "apel la UE pentru îmbunătăţirea protecţiei persoanelor ce aparţin minorităţilor naţionale şi lingvistice şi pentru consolidarea diversităţii culturale şi lingvistice în cadrul Uniunii şi se solicită Uniunii Europene să adopte un set de acte legislative pentru a îmbunătăţi protecţia persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale şi lingvistice şi pentru consolidarea diversităţii culturale şi lingvistice în cadrul Uniunii. Acestea includ acţiuni de politică în domeniul limbilor regionale şi minoritare, educaţie şi cultură, politică regională, participare (spirit civic), egalitate, conţinut media audiovizual, şi, de asemenea, sprijin regional (de stat)".

În răspunsul Comisiei Europeane la Proiectul înaintat C.N.S. se menţionează: "În urma examinării, cu regret vă informam refuzul Comisiei de a înregistra iniţiativa propusă deoarece nu se încadrează în puterile Comisiei de înainta o propunere legislativă cu scopul implementării Tratatelor.

După examinarea prevederilor Tratatelor menţionate de dvs. şi a altor temeiuri juridice, Comisia a formulat această concluzie:

Obiectivul principal al iniţiativei propuse, este de a asigura "egalitatea între regiuni şi sustenabilitatea regiunilor culturale",prin acordarea "atenţiei deosebite regiunilor cu caracteristici naţionale, etnice, culturale, religioase sau lingvistice, diferite de cele ale regiunilor vecine". Aţi propus Art. 2 şi 3 din TEU (Maastricht) împreuna cu Art. 153, 167, 170, 174, 176, 177 şi 178 al Tratatului privind Funcţionare UE ca bază legală a iniţiativei.

Pentru a atinge acest obiectiv, precum este descris în cererea pentru înregistrare şi în documentul de referinţă, aţi propus ca actualele reguli să includă trei puncte care să:

• Asigure ca statele membre respectă în totalitate obligaţiile internaţionale privind minorităţile naţionale.

• Definească conceptul de regiune "naţională", ca "regiune cu caracteristici naţionale, etnice, culturale, religioase sau lingvistice, diferite de cele ale regiunilor vecine".

• Identifice regiunile „naţionale" fiecare în parte, luând în considerare criteriul în documentele internaţionale enumerate, şi în special dorinţa comunităţilor în cauza.

Cu referire la primul punct, niciunul dintre Tratate nu constituie un temei juridic pentru adoptarea unui act juridic ce sa permită verificarea dacă statele membre respectă în totalitate obligaţiile internaţionale privind minorităţile naţionale.

Conform cererii dvs., al doilea şi al treilea punct sunt necesare pentru a acorda o atenţie deosebită regiunilor în contextul politicii de coeziune a UE. Orice măsură adoptată în bazele legale a politicii de coeziune a Articolelor 177 şi 178 TFEU are ca obiectiv doar consolidarea coeziunii economice, sociale şi teritoriale precum este menţionat in Art. 174 TFEU. Promovarea condiţiilor minorităţilor naţionale nu poate fi înţeleasă ca ajutor la reducerea "disparităţilor între gradele de dezvoltare ale regiunilor" şi subdezvoltării a anumitor regiuni, precum este menţionat în Art. 174(2) TFEU. În acest sens, lista "dezavantajelor" expusă în Articolul 174(3) TFEU, ce determină acordarea unei atenţii deosebite asupra unei anumite regiuni este exhaustivă. În consecinţă, Art. 174, 176, 177 şi 178 TFEU nu constituie temeiul juridic pentru adoptarea actului legal propus.

În concordanţă cu domeniul de activitate, instituţiile Uniunii sunt obligate să respecte "diversitatea culturală şi lingvistică" (Art. 3(3) / T. Maastricht) şi să stopeze discriminarea bazată pe "apartenenţa la o minoritate naţională", şi astfel, se abţin de la discriminarea pe baza apartenenţei la o minoritate naţională (Art. 21(1) / Carta). Niciuna din aceste prevederi nu constituie o bază legală instituţiilor europene pentru a iniţia acţiuni [în spiritul obiectivului CNS, anume al „regiunilor naţionale"].

Mai mult, Articolul 2 TUE nu poate fi temeiul juridic pentru propuneri legislative. Nici Art. 153, 167 si 170 TFUE nu constituie temeiul juridic pentru propuneri legislative deoarece nu contribuie la îndeplinirea niciunui obiectiv al politicilor declarate în aceste prevederi.

În concluzie, Comisia consideră că Tratatele nu conferă temeiul juridice să permită o propunere legislativă cu conţinutul prevăzut de dvs.

Dacă doriţi să faceţi apel împotriva acestei decizii, dorim să vă aducem la cunoştinţă mijloacele de recurs disponibile".

În răspunsul Comisiei Europene la Proiectul înaintat de U.D.M.R. se menţionează: „Comisia a examinat iniţiativa propusă pentru a verifica dacă îndeplineşte condiţiile expuse de mai sus. În urma examinării, cu regret vă informam refuzul Comisiei de a înregistra iniţiativa propusă deoarece nu se încadrează în puterile Comisiei de înainta o propunere legislativă cu scopul implementării Tratatelor.

După examinarea prevederilor Tratatelor menţionate de dvs. şi a altor temeiuri juridice, Comisia a formulat această concluzie:

Principalul obiectiv al iniţiativei este adoptarea unui set de reguli de acte juridice de către UE, care să protejeze minorităţile naţionale şi lingvistice încât să consolideze diversitatea în Uniune. (...) În primul rând, cele două tratate nu conferă o bază legală adoptării unor acte juridice care să promoveze drepturile persoanelor ce aparţin minorităţilor... Regulamentul privind Iniţiativa Cetăţenească nu prevede înregistrarea iniţiativei doar a unor părţi. Dacă doriţi să faceţi apel împotriva acestei decizii, dorim să vă aducem la cunoştinţă mijloacele de recurs disponibile: Catherine Day".

Proiectul C.N.S a fost respins în 25.07.2013, iar cel al U.D.M.R în 13. 09. 2013.


_______________________________________
Tot ce-i romanesc nu piere!

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la