CALIMANEL-TOPLITA ROMANA
Ca utilizator al forumului http://marianolaru.3xForum.Ro aveti obligatia de a sterge orice mp3/video/album descarcat de la noi in maxim 24 de ore de la download. In cazul nerespectarii acestui termen, administratorul si/sau creatorul acestui forum nu poate/pot fi tras/trasi la raspundere pentru nimic. Nu gazduim fisierele aflate pe site, ci le indexam de pe alte site-uri!Disclaimer: This site does not store any files on its server. We only index and link to content provided by other sites.
Lista Forumurilor Pe Tematici
CALIMANEL-TOPLITA ROMANA | Inregistrare | Login

POZE CALIMANEL-TOPLITA ROMANA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
catalina5
Femeie
19 ani
Bucuresti
cauta Barbat
30 - 46 ani
CALIMANEL-TOPLITA ROMANA / STIRI HARGHITA SI COVASNA / Gaterele din Bilbor împing reclama spre minciună  
Autor
Mesaj Pagini: 1
jojo
Moderator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 544
Ce legătură poate fi între un cetăţean din Bahrein, câţiva israelieni, o bere de bună calitate şi defrişările din România? Răspunsul este: "Ţinutul neatins al Bilborului". Apa minerală Bilbor originară din judeţul Harghita şi-a făcut loc încet, încet pe piaţă. Eticheta sticlelor de apă minerală ne indică Munţii Bistriţei ca fiind ba­riera de est creată de Natură pentru a proteja apa minerală Bilbor, aşa cum Suhardul face acelaşi lucru la nord şi Masivul Căliman la vest.

Pe cât de poetică este reclama, pe atât de departe de realitate este. O fi protejând sărmana natură zona Bilborului, dar ce te faci cu bipezii care au dat iama cu securi, topoare şi druj­be în bietele păduri? Numai cine nu a fost în zona Bilborului nu ştie pericolele care-l pândesc la tot pasul. Orice străin este atent monitorizat, pentru că Bilborul este una din ariile fierbinţi în ceea ce priveşte defrişările ilegale, un loc în care caracatiţa exploatărilor forestiere este atât de mare încât nimeni nu s-a încumetat până acum să-i taie tentaculele. Ma­gistraţi, poliţişti, gaterişti se între­pătrund într-un păienjeniş uriaş. Echipe de control din diferite ins­tituţii ale statului nu se încumetă să inspecteze zona, iar când o fac, o fac în asemenea măsură încât să nu de­ranjeze pe nimeni.

Jurnalul Naţional a arătat în câteva rânduri care sunt interesele locale. Şi nu vorbim aici de interesul pentru păstrarea pădurii, care lipseşte cu desăvârşire.


"Zona este una specială, protejată de poluare, iar apa minerală Bilbor este un produs cu puritate ridicată, exploatarea umană şi indus­tria­lă având un aport aproape inexistent asupra produsului final. Bilbor este un loc izolat în apropierea rezervaţiei naturale Călimani cu oameni ai munţilor care veghează la păstrarea purităţii zonei şi a apei", a precizat Alina Bratu, Corporate Affairs Ma­na­ger Bilbor Mineral Water, firma care exploatează izvorul şi îmbuteliază apa. Asta se vede probabil numai din birourile firmei, pentru că, aşa cum am mai spus, cine a străbătut zona ştie că aceste vorbe sunt praf în ochii necunoscătorilor.

Bratu a mai declarat că încă din 2005 au fost demarate cercetările pentru găsirea celui mai potrivit izvor care să permită intrarea companiei pe segmentul apelor minerale. Investiţia iniţială s-a ridicat la peste 10 milioane de euro, reprezentând construcţia fabricii, un proiect greenfield, la care se adaugă aproximativ două milioane de euro alocate promovării produsului. Însă, potrivit Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, o altă firmă, Marsim International SRL, a demarat activităţi miniere de exploatare, pe baza unei licenţe exclusive negociate şi încheiate în martie 1999.

În mai 2002, după ce a finalizat lucrările de explorare, Marsim International a negociat şi încheiat licenţa de exploatare a apei minerale naturale carbogazoase în perimetrul Bilbor. Licenţa de exploatare a fost transfe­rată spre Bilbor Mineral Water SRL în octombrie 2010. "Conform legii, Bilbor Mineral Water este obligat să plătească o redevenţă statului de pa­tru euro/1.000 de litri şi la plata unei taxe de 23.750 de lei/kmp. În pe­ri­me­trul de exploatare, conform ace­leiaşi instituţii, a fost pus în evidenţă şi captat un singur izvor de apă mine­ra­lă", au spus oficialii agenţiei.

Bilbor Mineral Water a fost înfiinţată în oraşul Pantelimon din Ilfov în iulie 2007, având ca asociaţi: United Romanian Breweries Bereprod SRL (URBB) cu 65% şi Marsim International SRL cu 35%. URBB aparţine de International Breweries (Netherlands) B.V. care produce sau îmbuteliază Tuborg, Carlsberg, Skol, Holstein, răcoritoarele Orangina sau Granini.

La mijlocul lunii aprilie 2008, reprezentanţii Marsim şi URBB au hotărât deschiderea unui punct de lucru în comuna Bilbor pe terenul proprie­tatea Bilbor Mineral Water, unde firma realiza investiţia "Staţie îmbuteliere apă minerală". Marsim International SRL aparţine lui Abdulwahab Ali Abdulqader Alfalaij de fel din Alqasaba, Regatul Bahrein. Alfalaij  a venit tocmai din Orient pentru a extrage apă românească. Dar, până să dea de apă, patronul Marsim şi-a des­coperit vocaţia pentru imobiliare prin 2000, apoi cea de arhitect, schimbând ac­tivitatea firmei după cum bătea vântul tranziţiei.

În 2001, Abdulwahab Ali Abdulqader Alfalaij a atras în afacere câţiva iranieni din neamul Toroghi pentru a le împărtăşi din ex­perienţa apelor. Nu l-au trecut deloc apele când a trebuit să scape de ei şi să recapete controlul firmei. În fe­brua­rie 2008, Abdulwahab Ali Abdulqader Alfalaij s-a dedicat din nou imobiliarelor prin Marsim. Tot în aceeaşi lună, el a radiat punctul de lucru de la Bilbor, cel aferent in­ves­ti­ţiei staţiei de îmbuteliere ape mine­ra­le Bilbor, pentru a face loc noilor par­teneri de la URBB.

Marsim Inter­na­tional şi implicit patronul său au fost implicaţi în lichidarea firmei Că­li­mani SA pe care au cumpărat-o de la FPS acum zece ani. După vreo doi ani, bahreinezul şi-a dat seama că nu poate realiza obiectul de activitate al Călimani SA pentru că baza materială nu era funcţională de mai bine de cinci ani, necesitând lucrări de con­solidare, renovare şi dotare foarte mari. Pe de altă parte, Marsim In­ter­na­tional şi Meir Seroussi, un afa­cerist is­raelian din Ashqelon, au înfiinţat în iunie 2008 Bilbor Bay cu acelaşi obiect de activitate ca şi Bilbor Mine­ral Water - extracţia de ape minerale.

Agenţia care s-a ocupat de imagi­nea brandului Bilbor şi comunicare se numeşte Publicis. L-am întrebat pe Alex Bădilă, managing director Publicis România, unde au fost făcute filmările pentru videoclip şi fotografii­le, pentru că este evidentă diferenţa enormă dintre mirificele peisaje prezentate în imagini şi ceea ce lasă gateriştii în zonă.

Răspunsul poate fi dat exemplu la stand-up comedy: "Filmările pentru Bilbor au fost rea­lizate în luna mai şi au avut loc în zona Bilborului cu ajutorul elicopterului. Toate informaţiile aşa cum au fost ele prezentate în spot sunt corecte şi adevărate. În ceea ce priveşte comentariul răutăcios legat de recognoscibilitatea peisajelor, acest lucru derivă din diferenţa de vizibi­litate şi perspectivă între o filmare din elicopter în zbor la înălţime şi mersul pe jos, pe cărare".

La ce dezastru forestier este în zona Bilborului poţi să zbori cu elicopterul şi în stratosferă că nu ai cum să nu vezi că pădurile neumblate, munţii gemând de foioase şi conifere lipsesc din preajma locului în care se exploatează izvorul de apă minerală.

Am luat legătura cu Grigore Sârbu, administratorul forumului "alpinet2k" dedicat celor care fac trasee montane. Ca orice montaniard care se respectă Grigore Sârbu ştie toate cotloanele Carpaţilor, aşa încât nu i-a fost greu să indice locurile în care a fost făcut videoclipul.





"Se disting trei secvenţe, din trei masive: Bucegi, Hăşmaş, Călimani.
● sec. 0 -1 : Bucegi - Valea Mălăieşti, zona superioară (în stânga este Bucşoiu, se vede foarte clar Brina Caprelor; în fundul văii se văd hornurile Mălăieştilor)
● sec. 2 - 4 : Bucegi - Valea Mălăieşti - Hornurile Mălăieştilor
● sec. 4 - 7 : Bucegi - Valea Mălăieşti - al doilea prag glaciar văzut din susul văii (Bucşoiu este acum în dreapta)
● sec. 7 - 12 : Hăşmaş, Piatra Singuratică (imagini pentru referinţă:- secunda 10 din spot imagine foarte des folosită
● sec. 12 - 16 : Călimani, Rezervaţia "12 Apostoli" (secundele 12 şi 13 din spot
în fotografiile 4 şi 5 de pe pagină şi )

● Cât despre locul în care însetatul vânător cu puşcă, curea lată şi binoclu îşi ostoieşte setea, Sârbu a spus că este greu de locali­zat (secundele 16 - 26). şi


"Bilborul se află în nordul judeţului, iar în sudul localităţii sunt Munţii Giur­geului care nu sunt deloc specta­culoşi. Dacă Hăşmaş şi Călimani pot fi consideraţi munţi apropiaţi ca distanţă de Bilbor, Munţii Bucegi sunt cam greu de inclus într-o vecinătate rezonabilă", a mai spus Sârbu.

Pentru a vedea dacă această reclamă încalcă legislaţia, ne-am adresat Consiliului Concurenţei care ne-a pasat elegant la Consiliul Naţional al Audiovizualului - CNA şi la Ministerul Finanţelor. Conform legii, CNA are competenţe şi asupra res­pectării normelor privind comuni­carea audiovizuală cu conţinut co­mer­cial, din punctul de vedere al pu­blicităţii mascate, subliminale, interactive, a plasării de produse sau sponsorizării. Publicitate înşelătoare este şi atunci când originea geografică a bunurilor şi serviciilor nu corespunde realităţii.

Apoi, CNA a aruncat pisica în ograda Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor - ANPC, care trebuie să decidă asupra re­clamaţiilor sau să iniţieze acţiuni în jus­tiţie împotriva comercianţilor care au săvârşit sau sunt susceptibili să săvârşească practici comerciale in­co­recte. "ANPC are competenţa dată prin lege să solicite comercianţilor să furnizeze dovezi privind exactita­tea informaţiilor în legătură cu practi­ca comercială întreprinsă. Tot ANPC are dreptul să solicite CNA datele de identificare a persoanelor fizice sau juridice implicate în realizarea pu­blicităţii audiovizuale considerată a fi o practică comercială incorectă, precum şi o copie a materialului di­fu­zat. CNA poate solicita Consi­liului Ro­mân pentru Publicitate un punct de vedere cu privire la caracterul în­şe­lă­tor al spotului", a precizat Ioan Onisei, vicepreşedinte CNA.

Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC, consideră că un film cu ca­­­racter publicitar pentru apa mi­ne­ra­lă naturală are şi o componentă ar­tistică, putând fi realizat şi în alte lo­ca­­ţii decât în zona de extracţie, din con­­siderente economi­ce sau care ţin de viziunea regizorală, cu condiţia de a nu induce me­sa­je şi informaţii false.

Angajaţii Biroului de Presă al Mi­nis­terului de Finanţe nu ştiau dacă în cadrul instituţiei în care îşi des­fă­şoa­ră activitatea există vreun departament sau serviciu care are printre atribuţii şi publicitatea în­şe­lă­toare. Du­pă câteva ore au descope­rit că exis­tă Serviciul pentru Combaterea Practicilor Neloiale din ca­drul Di­rec­ţiei Generale Ajutor de Stat, Practici Neloiale şi Preţuri Re­glementate care are prin­tre atribuţii şi aceea de cercetare, constatare şi sancţionare a faptelor de publicitate înşelătoare şi publicitate comparativă interzisă.

Cu chiu cu vai am pri­mit un răspuns tipic instituţiilor pu­blice româneşti: "În ceea priveşte re­cla­ma promovată de mass-media pen­tru produsul «apă mi­nerală Bilbor», precizăm că, po­tri­vit legii, com­pe­tenţa de cercetare, constatare şi sancţionare a unei posibile publicităţi în­şelătoare, difuzate în cadrul progra­me­lor au­dio­vizuale, aparţine CNA. Cele două instituţii îşi împart atri­bu­ţiile de sancţionare a faptelor de pu­bli­citate înşelătoare, în sensul că Mi­nis­­terul Finanţelor Pu­blice are competenţă de sanc­ţio­na­re a comerciantului be­ne­f­iciar al anun­ţului pu­bli­citar posibil a avea ca­racter în­şe­lă­tor, în timp ce compe­tenţa CNA este de sanc­ţio­na­re a difuzorului anun­ţului publi­ci­tar respectiv". Nu­mai că în solici­ta­rea trimisă, noi am fă­cut referire şi la publici­ta­tea stradală şi la cea din ziare.
SURSA:JURNALUL NATIONAL


pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la